torsdag 16 augusti 2012

Min Romeo!

Bild från: joynews24
Park Jungmin kommer att göra solo-debut i Japan under namnet Romeo, och redan bilden ovan ökade mina förväntningar rejält. Innanför det rosaglittrande skalet på mitt hjärta döljer sig nämligen ett lager av svart spets, kyrkogårdar och övergivna herrgårdar med stora kristallkronor. Och Romeos dramatiska framtoning får något inom mig att spinna som en svart katt som blir kelad med i den mörkaste natten.

Snedlugg, päls, bar hud, sminket, rovfågeln... Perfekt!

Sedan tittade/lyssnade jag på teasern, och gissa om jag blev överlycklig!



Det svarta, dramatiska, det gothiga, romantiska är genomgående i både videon och musiken, och det låter misstänkt mycket som en framtida favorit. Ivrig och otålig som jag var, letade jag upp hela låten, och jag kan glatt meddela att den håller ända in i kaklet. Give Me Your Heart må släppas först 5e september, men jag älskar den redan.

Park Jungmin har varit min favorit i SS501 sedan jag började lyssna på dem, och jag hann önska många gånger att han skulle få en sololåt, så att jag kunde lyssna på den 24/7 och smälta av lycka. Visst sjöng han solo ibland redan under SS501, men när Park Jungmin gick solo på riktigt förra året med Not Alone, och dök upp hårt sminkad och i svart rock, och med en stråkorkester, trodde jag att min lycka var så gjord den kunde bli. Tur att jag hade fel

Jag gillade Not Alone, och jag gillar den fortfarande. Den är så där härligt pampig, och Park Jungmins röst är stark nog att inte blekna i sammanhanget. Tvärtom nästan. Jag tror han trivs med det här lite mörkare, annars skulle han väl inte återvända till det i form av Romeo?



Nu återstår att vänta på resten av Romeos musikvideo, och sedan nästa singel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar