torsdag 6 september 2012

Romeo är här



Den av mig så hett efterlängtade videon till Romeos Give Me Your Heart släpptes slutligen någon dag sedan, men jag måste erkänna att jag tjuvkollade på den redan några veckor sedan. Jag visste redan att låten skulle vara bra, och videon var redan så snygg i den korta versionen att det inte var någon tvekan om att resten också skulle se bra ut.

Min favoritscen är när han vaknar i det vita rummet och ser förvirrad ut. Han är ju för himla söt. Om jag ska vara lite seriös också så väljer jag antingen scenen därefter, där han släpper lös sitt svarta inre, eller alla dansscener i den döda parken (jag vill kalla det en kyrkogård, men bristen på gravstenar gör det fånigt). Jag älskar snön som faller, som en ständig, skimrande påminnelse om det rena och oskuldsfulla Romeo är sprungen ur, och som aldrig lämnar honom helt.

Och så är dansen riktigt fräck. Jag vill se den i sin helhet. Faktum är att det hade varit trevligt om de faktiskt lagt upp videon i sin helhet, och inte brutalt klippt bort den sista halvminuten.

Den som väntar på mycket gott har alltid något att vänta på. 5e oktober kommer Romeos nästa singel, Tonight's the Night, och jag råkar veta redan nu att den är minst lika bra som Give Me Your Heart...

Foto från: Sports Seoul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar