fredag 7 september 2012

H.O.T 16 år!

Bild från: Kangtas twitter.
Det är på dagen 16 år sedan H.O.T debuterade. Mycket vatten har runnit under broarna, och samtidigt som kpopen inte är sig lik, så känns en hel del av det igen: idoler testar gränser, ungdomar älskar det, föräldrar är inte särskilt förtjusta, och myndigheterna förfäras.

Av en slump (?) lyssnar jag nu på Musikguidens kpop-special från igår där H.O.Ts Candy precis spelades, och det känns ju ganska passande. (Kommentarer på kpop-specialen kommer senare.)

Om jag skulle välja en favoritlåt av H.O.T... så skulle det vara ganska svårt (visar det sig nu). Kanske är det Outside Castle? Åtminstone är det en av de som jag återvänder till med jämna mellanrum. Och framträdandet är härligt dramatiskt.



Och så har jag älskat introt och refrängen till Techno Love längre än jag aktivt lyssnat på kpop.

2 kommentarer:

  1. Åh fin blogg! :D
    besök min koreanska blogg om du är intresserad i Sydkorea !! <3

    www.cholife.blogg.se
    www.cholife.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket ^^
      Jag känner till din snygga blogg redan, så den har jag allt koll på ;)

      Radera